Sunday, January 16, 2011

Rangka Dan Tengkorak Manusia Kaum Aad

Aktiviti cari gali minyak terbaru yang telah dilakukan di kawasan padang pasir Selatan Arab Saudi telah menemukan tengkorak manusia yang mempunyai saiz lebih besar dari saiz manusia biasa. Kawasan ini yang dikenali sebagai "Rab-Ul Khalee" atau disebut oleh para arkeologi sebagai Empty Quarter. Penemuan ini telah dilakukan oleh pasukan Aramco Exploration.

Sebagaimana yang disebut dalam Al Quran bahawa Allah telah mencipta satu kaum yang mempunyai saiz yang besar yang belum pernah diciptakan sebelum itu. Mereka itu ialah kaum Aad di mana Allah SWT telah mengutus Nabi Hud a.s. kepada Kaum Aad agar mereka beriman kepada Allah.

Kaum Aad digambarkan mempunyai susuk tubuh yang tinggi, besar dan sangat kuat, sehingga dikatakan boleh memeluk pokok dan mencabutnya.Kaum yang diberikan segala kekuatan ini walau bagaimanapun kemudiannya memungkiri perintah Allah yang diutus menerusi Nabi Hud a.s.

Mereka melanggar segala hukum dan peraturan yang ditetapkan oleh Allah yang Maha Esa. Sebagai balasannya mereka semuanya telah dimusnahkan.

Ulama di Arab Saudi percaya rangka manusia yang ditemui ini adalah rangka kaum Add yang derhaka itu. Pasukan kesalamatan Arab Saudi telah mengepung kawasan tersebut dan tidak membenarkan sesiapa memasukinya melainkan kakitangan Aramco sahaja.

Sila lihat gambar-gambar di bawah dan perhatikan betapa besarnya saiz rangka tersebut jika di bandingkan dengan saiz dua lelaki yang berdiri bersebelahan rangka tersebut.













Bahan ini telah dikirim kepada saya menerusi e mail oleh Yusni Said.

No comments:

Artikel Popular