Friday, March 08, 2024

Ucapan Selamat kembali Ke Sekolah Bagi Sesi Persekolahan 2024/2025



Assalamualaikum dan salam Sejahtera, Salam Pendidikan Tangkak Perkasa, Gemilang Tangkak 5. Kepada warga pendidikan tangkak yang dihormati, dan semua pelajar yang dikasihi. Dengan sukacitanya dan dengan penuh kesyukuran kepada yang maha esa, saya mengambil kesempatan ini ini untuk menyampaikan sepatah dua ucapan sempena pembukaan sesi persekolahan  baru ini. 

Kita kini sedang menempuh tahun akademik yang baharu bagi sesi persekolahan 2024/25, oleh itu marilah kita memulakan perjalanan akademik ini secara bersama, mari kita rebut peluang yang ada dan membina keazaman pada tahun akademik yang baharu ini ke arah kematangan, pertumbuhan dan kegemilangan dalam pembelajaran.


Sekolah bukan hanya bangunan dari batu bata dan simen; sebaliknya ia adalah tempat untuk kita menimba ilmu pengetahuan, mengasah bakat, tempat di mana impian dibesarkan dan masa hadapan dibentuk. Setiap satu daripada anda mempunyai set bakat yang unik kepelbagaian perspektif dan setiap diri anda menyumbang kepada warna-warni yang dinamis dalam komuniti sekolah.


Tahun akademik ini adalah kanvas yang menanti untuk dilukis dengan pencapaian anda, pengalaman, dan mencipta kejayaan. Ingatlah bahawa kejayaan bukan hanya sekadar diukur berdasarkan gred akademik, tetapi turut diukur dengan kematangan yang diperoluhi, persahabatan yang terbentuk, dan cabaran yang dapat diatasi.


Apabila kita mengemudi bulan-bulan yang akan datang, marilah kita berusaha membina suasana saling hormat menghormati, kebaikan, dan rasa ingin tahu secara intelektual. Terimalah kepelbagaian dan gunakan kepelbagaian itu sebagai kekuatan, kerana melalui pemahaman dan penghargaan terhadap perbezaan kita, kita benar-benar berkembang sebagai individu dan sebagai ahli dalam komuniti.


Kepada para guru, terima kasih atas kesetiaan dan semangat anda dalam membimbing pelajar ke arah keberhasilan dan kemenjadian modal insan. Teruskan usaha murni mendidik anak bangsa ke arah kegemilangan. Jangan fikirkan tentang ganjaran, tapi tuai lah ganjaran di akhirat nanti kerana sebaik-baik pemberi ganjaran ialah Allah yang maha esa. Kepada ibu bapa dan komuniti, sokongan anda sangat berharga, dan kami menghargai kepercayaan yang anda berikan kepada kami untuk membentuk minda dan karakter anak-anak anda.


Bersama-samalah kita jadikan sesi pembelajaran ini sebagai satu babak yang memberi inspirasi, menghadirkan inovasi, dan penemuan baharu. Bersama-sama kita menjadikannya tempoh kecemerlangan akademik, kokurikulum dan pertumbuhan peribadi, serta mencipta kecemerlangan dan melestarikan kegemilangan.


Saya berdoa dan beriltizam untuk memastikan agar setiap satu daripada anda dapat menempuh tahun pembelajaran 2024/25 sebagai tahun yang memenuhi aspirasi dan kejayaan. Semoga anda bangkit menghadapi setiap cabaran yang bakal ditempuhi dan bergembira dengan setiap tuaian kemenangan. Marilah kita sama-sama berusaha untuk menjadikan sesi persekolahan baru ini dengan pencapaian  sesuatu yang luar biasa!


Terima kasih.


No comments:

Artikel Popular